Nelogičnosti u izveštajima o finansiranju kampanje
Datum kreiranja: četvrtak, 27 avgust 2020
Transparentnost Srbija ukazala je danas Agenciji za borbu protiv korupcije na nelogičnosti u pojedinim objavljenim izveštajima o finansiranju kampanje za izbor narodnih poslanika.
U izveštajima se kao zbirni troškovi kampanje navode znatno manji iznosi nego što su iznosi utrošenih sredstava navedeni u stavci "Prihodi". Takođe, u zbiru pojedinih kategorija troškova, kao što su troškovi TV oglašavanja (što inače predstavlja i najveći deo troškova) izostavljeni su značajni iznosi.
Tako je, na primer, za listu "Aleksandar Vučić - za našu decu" navedeno da su zbirni troškovi oko 181 milion, a troškovi TV oglašavanja 15,5 miliona, koliko je košta zakup termina na TV B92. U izveštaju, međutim, postoje pojedinačni troškovi emitovanja nekoliko spotova i oglasa, čiji je zbir veći od 350 miliona, ali to nije ušlo u konačno obračun troškova TV oglašavanja.
Čak je jedan, pojedinačlni trošak, označen kao "1.2.1 Oglas 1 - Usluge oglašavanja - POLITIČKI MARKETING" veći od zbira i iznosi 186,245,045.29.
S druge strane, pod stavkom prihodi vidi se da je utrošeno svih 460 miliona dobijeno iz javnih izvora i oko 220 miliona sopstvenih srdstava.
Slično je sa listom SPS-JS - ukupni troškovi su 62 miliona, iako su pobrojani pojedinačni troškvi emitovanja spotova i oglasa u znatno većem iznosu - preko 150 miliona, a kao zbir troškova TV oglašavanja navodi se oko 3 miliona.
S druge strane, u stavci "Prihodi" vidi se da je utrošeno 85 miliona iz javnih izvora, 8,8 miliona iz donacija i 3,6 iz sopstvenih izvora. Pored toga ova lista je utrošila i 96 miliona od kredita.