Sukob interesa kod postavljenja v.d. direktora koji otkriva krupnije probleme
Situacija u kojoj je član Vlade, Milan Krkobabić, učestovao u postavljenju svog sina na mesto vršioca dužnosti direktora JP "Stara planina" nesumnjivo predstavlja sukob interesa. Iako bi ishod glasanja verovatno bio isti i da se ministar bez portfelja izuzeo iz odlučivanja po ovom pitanju, Zakon (o Agenciji za borbu protiv korupcije, član 32, stav 5), predviđa da je „pojedinačni akt u čijem donošenju je učestvovao funkcioner koji se zbog sukoba interesa morao izuzeti, ništav“. Za sada je poznato da je Agencija u prvom stepenu preporučila razrešenje ministra, na šta on ima pravo da se žali, ali nije poznato da je Agencija ili bilo ko drugi pokrenuo postupak za oglašavanje rešenja o postavljenju vršioca dužnosti javnog preduzeća ništavim.
Dok je eventualna odluka predsednice Vlade da predloži razrešenje ministra nekoliko meseci pre isteka mandata, a pogotovo narodnih poslanika koji bi se o tome izjašnjavali biti pre svega stvar njihove procene o tome šta im se politički više isplati, utvrđivanje ništavosti je bitno zbog krupnih pravnih posledica koje bi imalo za važnost ugovora i drugih akata koje je v.d. direktora donosio u prethodnih pola godine i onih koje će donositi na dalje.
Međutim, mnogo veći problem od nepotizma jednog ministra predstavlja to što čitava Vlada krši Zakon o javnim preduzećima time što umesto da organizuje konkurse za profesionalce, na šta je obavezna još od 2012, već godinama na ova mesta postavlja vršioce dužnosti. Tako, sudeći po javnim registrima Agencije za borbu protiv korupcije, Javno preduzeće "Stara planina" ima ne jednog, već najmanje tri vršioca dužnosti! Naime, pored Stefana Krkobabića, koji je vršilac dužnosti od 7.6.2019, i dalje se kao aktivni vršioci dužnosti u evidencijama vodi njegova neposredna prethodnica, Biljana Đokić (od 21.9.2018). Njeno ime se inače ne može naći u registru funkcionera, ali se navodi da je podnela jedan izveštaj o imovini, i to 1.3.2019. Sudeći po ovim evidencijama, bivša direktorka nije podnela izveštaj po prestanku mandata, niti je prvi izveštaj podnela na vreme, po stupanju na javnu funkciju.
Dalje, Agencija vodi kao aktivnog vršioca dužnosti istog ovog preduzeća i Miloša Adamović, koji se vodi na tom položaju od 20.10.2016, i koji nakon toga uopšte nije podnosio izveštaje, a bio je dužan u roku od 30 dana od prestanka funkcije v.d. direktora, odnosno u oktobru 2018. Pored toga, ako je Miloš Adamović zaista bio vršilac dužnosti od oktobra 2016. do septembra 2018, to znači da je gotovo polovinu mandata ovim preduzećem rukovodio nelegalno, a da su svi akti potpisani između 19.10.2017. i 20.9.2018. ništavi, jer vršiocu dužnosti, po Zakonu o javnim preduzećima iz 2016. može trajati najduže godinu dana.
Još jedan vršilac dužnosti direktra ovog javnog preudzeća koji je po evidencijama Agencije aktivan, jeste i Vladimir Simović koji je bio vršilac dužnosti od 12.6.2015, pa do 20.10.2016. U doba njegovog postavljenja važio je Zakon o javnim preduzećima iz 2012, koji je omogućavao Vladi da postavi vršioca dužnosti na period od šest meseci, i da pod određenim uslovima, to učini još jednom. Drugim rečima, u najboljem slučaju, postoji period od četiri meseca i osam dana u kojem je upravljanje JP Stara planina bilo nezakonito, a svi potpisani akti ništavi. Kao i u slučaju, prethodno navedenih vršilaca dužnosti, ni za ovog bivšeg direktora „Stare planine“ nema traga da je dostavio izveštaj o imovini i prihodima nakon prestanka funkcije, a što je bio obavezan da uradi u novembru 2016.
Prethodni direktor (Svetislav Popadić), nije bio vršilac dužnosti, već je iskoristio pun četvorogodišnji mandat na koji je postavljen pre nego što je uvedena obaveza organizovanja konkursa. On je podneto izveštaj po prestanku mandata, ali kasnije nego što Zakon predviđa (početkom decembra, umesto u julu 2015).