Transparentnost Srbija je dostavila Ministarstvu informisanja i telekomunikacija ažuriranu analizu problema oglašavanja javnog sektora i drugih vidova ugovora između javnog sektora i izdavača medija (donacije, sponzorstva, poslovno-tehnička saradnja), kao i konkretne predloge mogućih rešenja, kroz dopune Zakona o javnom informisanju i medijima. Iako su problemi u ovim oblastima prepoznati u aktuelnoj i ranijim medijskim strategijama, do sada nije bilo volje da se oni reše. To za posledicu ima rasipanje javnih resursa i kupovinu uticaja u medijima radi raznih vidova promocije nosilaca političke vlasti.
Neposredan povod za dostavljanje ovih predloga je informacija prema kojoj je u okviru Ministarstva formirana radna grupa koja priprema izmene i dopune Zakona o javnom informisanju i medijima.
Propuštene su brojne prilike da se ovi problemi reše kroz izmene Zakona o javnim nabavkama ili Zakona o oglašavanju. Zakon o javnom informisanju i medijima iz 2023. je doneo neke pozitivne promene, utoliko što predviđa transparentnost davanja javnog sektora prema medijima kroz razne vidove finansiranja (projektno finansiranje, nabavke medijskih usluga). Takođe, taj zakon je doneo pravila koja utiču na to da projektno finansiranje u većoj meri bude usmereno za projekte koji se realizuju kroz medije koji poštuju profesionalne i etičke standarde. Međutim, prema brojnim pokazateljima, to je dovelo do značajnog smanjenja vrednosti projektnog finansiranja, uz istovremeni porast budžetskih transfera kroz nabavke medijskih usluga, gde poštovanje profesionalnih i etičkih standarda trenutno nije jedan od kriterijuma.
Predlozi koje je Transparentnost Srbija dostavila predviđaju, između ostalog: